torsdag 24. februar 2011

Klar til VM i kollen

I dag braker det løs med VM i Holmenkollen. Jeg gleder meg til å se hva de norske kan klare i sporet og i hoppbakken. Liker i det hele tatt sport på TV, og dette VM blir særs bra. Håper på 8gull, men det er vel mye ...kanskje.

På forumet Uformelt som jeg er inne på innimellom er det mange som meg, strikkeglade, og sportsglade damer. Kiwa har startet ett VM for oss og vi kan delta på forskjellige øvelser-.
Kombinert – Lue og votter/hansker som er i sett eller som ligner.
Skihopp – her prøver vi noe vi ikke kan (Kiwa gjør ting hun ikke kan) men som man har hatt lyst til å prøve lenge. Vi hopper i det!
Jaktstart - Her setter vi i gang et stort prosjekt og jakter på å få det ferdig innen utgangen av 6. mars.
Klassisk langrenn - tradisjonelle, norske mønstre.
Lagrenn, sprint – diverse småprodukter som er kjappe og kjekke.
Langrenn, 5-milen - seige UFO'er. Alle typer håndarbeid er kvalifisert.
Stafett – Strikk eller hekle til veldedige formål. Vi strikker - de får det.
Forslag til veldedige formål: Tepper til Nepal, Luer til SUS, Mirasolprosjektet Kom gjerne med flere tips hvor vi kan strikke om dere vet noe.

Jeg skal helt klart delta og startet med en sprint med ett lite element av hopp.

Hekla (har aldri hekla før) en Norge lue til Sondre som passer til de neste dagenes heiing. :)
Garn: Fritidsgarn
Heklenål: nr 6
Garnforbruk: 70 gram

Jeg er kjempefornøyd, og det gikk jo kjempefort. men da ser jeg bort ifra det faktum at jeg hadde glemt hvordan det norske flagget ser ut (skjemmes) og byttet om på de bå og hvite stripene og måtte rekke opp igjen alt.  -er det mulig !!

3 kommentarer:

  1. Lua ble kjempefin. Supergøy at du hekler og fikk det til på første forsøk. Kan så absolutt ikke se at dette er noe nybegynner lue. Dette kan du. Helt klart :O)

    Wims

    SvarSlett
  2. Så gøy at du sier det, nå ble jeg stolt. Gleder meg til å sammenligne med hvordan du gjør det. Min ble litt flat på toppen, også har jo dine råflotte mønster.

    SvarSlett
  3. Så flott den ble. Likte godt lua i forrige innlegg også!

    SvarSlett